رسالت گلاس
رسالت گلاس
رسالت گلاس
ایران - تهران

شیشه لمینت و کاربردهای آن

باید بدانیم که شیشه از زمان های بسیار قدیم به روشهای بسیار بدوی مورد استفاده بشر قرار گرفته است. اولین کسانی که شیشه را کشف کردند، گروهی از ملوانان بودند که به طور تصادفی شن و ماسه را آتش زدند و پس از خاموش شدن آتش، شن و ماسه را دیدند تبدیل به یک ماده جامد شفاف شد و از اینجا کشف شیشه آغاز شد. سپس انسان شروع به ساخت شیشه از شن کرد و شروع به ساخت ظروف شیشه ای و زیور آلات شیشه ای کرد و پس از آن رومی ها ایده را به روز کردند و شروع به ساخت پنجره های شیشه ای کردند و سپس در زمان ما توسعه یافت تا اینکه در اشکال شگفت انگیز در دنیای معماری اجرا میشوند.
شیشه ماده جامدی است که اتم های آن به روشی یکنواخت، همپوشان و نرم توزیع می شود و در دمای بسیار بالا می تواند ذوب شود و با قرار گرفتن در معرض دمای سرد می تواند به حالت جامد خود برگردد و گروهی از مواد مختلف ترکیب شیشه را تشکیل میدهند که عبارتند از:
• شن و ماسه ، گچ ، سنگ آهک ، سلنیوم ، کرومیت ، ذغال سنگ و سایر مواد مختلف.
• شیشه چندین مرحله را طی می کند تا به اشکال مختلف به دست ما برسد، ابتدا به صورت صفحاتی ریخته می شود و آنها را به خوبی صاف میکنند، سپس مرحله جاذبه و شکل گیری به صورت دلخواه انجام می شود و در بسیاری از موارد گلوله های شیشه برای دستیابی به اشکال مختلف شیشه مانند گلدان، بشقاب میوه، بشقاب، برخی از ظروف آزمایشگاهی، پنجره ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار میدهند.

روش های ساخت شیشه
برای ساخت شیشه دو روش وجود دارد:
روش پیترزبرگ
• این روش آنیل شدن شیشه نامیده می شود، زیرا شیشه موجود در آن در کوره ها در معرض دمای بسیار بالایی قرار دارد و به تدریج با استفاده از ماشین آلات دارای موتور چرخش ثابت و هنگامی که به تدریج خارج می شود، به شکل یک نوار طولانی کشیده می شود. و در معرض سطح دمای سرد قرار میگیرند، اما این روش دارای مزایا و معایبی است اما یکی از مزایای آن بسیار شفاف و صیقلی بودن شیشه است.
روش شناوری
• این روش توسط یک شرکت انگلیسی به نام پیلکینگتون در سال 1959 اختراع شد و جهانی شد و گسترش یافت و همه دنیا از همین روش استفاده کردند و می‌کنند. یک ورق شیشه ایی است که توسط شیشه مذاب شناور بر روی بستری از فلز مذاب (معمولاً قلع) ساخته می‌شود البته در گذشته از فلزاتی چون سرب و آلیاژهایی با نقطه ذوب پایین استفاده می‌شد. با این روش ورق تولید شده دارای سطح بسیار صاف و ضخامت یکنواخت در طول خود می‌باشد

خصوصیات شیشه لمینت چیست
شفافیت
• این یکی از مهمترین ویژگیهای شیشه های لمینت است، زیرا به نور اجازه عبور می دهد و ما همچنین می توانیم طبیعت و چیزهای خارجی را از پشت آن ببینیم و این همان چیزی است که آن را از سایر مواد متمایز می کند.
مقاوم بودن و سخت بودن شیشه
• با وجود شفاف بودن شیشه ها، اما این نوع ماده جامد است و انواع مختلفی از شیشه وجود دارد که بستگی به موادی که در ترکیب آن وجود دارد . شیشه نشکن یکی از انواع مختلف شیشه های امنیتی است و آنچه به مقاوم بودن و نشکن بودن شیشه لمینت کمک بیشتری می کند سیلیس و آهک است.
مقاومت شیمیایی
• شیشه لمینت به خوبی در برابر تمام ترکیبات شیمیایی مقاومت می کند، به جز یک ماده که توانایی حل شدن و شکستن شیشه را دارد، زیرا این ماده یک ماده قلیایی کاملاً مصنوعی است که اسید فلوریدریک نام دارد.

کاربرد شیشه لمینت
• از شیشه لمینت در بسیاری از چیزهای اطراف ما استفاده می شود، زیرا در تزئینی ترین تکه های خانه نیز وجود دارد، مانند میزهای چوبی که با شیشه درست شده اند و برخی میزهایی که در گوشه خانه و میزهای غذاخوری قرار می گیرند.
• از شیشه لمینت به طور گسترده ای در ساخت پنجره های شیشه ای برای خانه ها و مکانهایی که نیازمند به ضریب امنیتی بالایی هستند استفاده می شود. زمانی که از این نوع شیشه ها استفاده میکنیم براحتی طبیعت و خیابان ها را میبینیم و نور خورشید به داخل مکانی که هستیم میتابد.
همچنین از شیشه لمینت برای مکانهایی که نیاز به امنیت بالایی دارند مورد استفاده قرار میگیرد. امروز بیشتر مغازه های جواهر سازی و طلافروشی، ساختمانهای امنیتی، بیشتر ساختمانهای دولتی، بیشتر بانکها از این شیشه هم برای امنیت و هم برای زیبایی از آن استفاده میکنند. امروزه شرکت های جهانی زیادی وجود دارد که در طراحی های داخلی و خارجی شگفت انگیز و بسیار ظریف از شیشه لمینت استفاده میکنند.
معایب و مزایا شیشه لمینت
یکی از معایب شیشه لمینت این است که بعد از تولید شدن دیگر نمیتوان آنرا سوراخ یا برش داد. چون با برش یا سوراخ کردن منطقه ای کوچک مابقی شیشه خرد میشود. قیمت این نوع شیشه در مقایسه با سایر انواع مختلف شیشه های امنیتی مقرون بصرفه تر است. اما کیفیت این نوع شیشه هم نسبت به سایر شیشه های سکوریتی بهتر است. این نکته رو باید در هنگام خرید این نوع شیشه بیاد داشته باشید که در صورت شکسته شدن قسمت کوچیک از گوشه شیشه بقیه شیشه خرد خواهد شد هر چند لبه های شکسته شده تیز و برنده نیستند و باعث برش اعضای بدن نمیشود.
شرکت شیشه سازی …… با داشتن چندین سال سابقه درخشان در ساخت و تولید انواع شیشه های امنیتی میتواند به شما در ایمن شدن خانه یا محل کار شما کمک کند. این شرکت با استفاده از تجهیزات بروز و دستگاه های پیشرفته با کیفیت ترین و مرغوبترین شیشه های امنیتی را تولید و به بازار عرضه میکند. شما برای خرید شیشه امنیتی مورد نظر کافیست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید و کارشناسان بخش فروش ما اطلاعات کامل و جامعی را خدمت شما میرسانند.

شیشه های لمینت

شیشه های لمینت شامل دو یا چند لایه شیشه است که توسط یک لایه رزین (مواد آلی) جدا شده است، تا مقاومت بیشتری داشته باشد.

ویژگی های شیشه های لمینت

اگر شیشه های لمینت ضربه شدیدی به آن وارد شود که منجر به شکستن یکی از لایه های شیشه شود، بقیه شیشه محکم در جای خود باقی می ماند و به لطف چسبندگی آن به یک لایه (یا لایه های دیگر) پراکنده نمی شود.
• توانایی زیاد در کاهش میزان اشعه ماورا بنفش که از واحد شیشه عبور می کند.
• توانایی قابل توجه در کاهش نویز صدا.
• امکان رنگ آمیزی واحد شیشه ای با رنگهای متناسب با فضای داخلی ساختمان.
• شیشه لمینت بر پایه رزین همان عملکرد شیشه گالوانیزه را به روش دیگر (لایه های PVB) انجام می دهد، اما با ضخامت کمتر و وزن سبک تر.
• شیشه لمینت بصورت شفاف، رنگی و سفید می توان گالوانیزه کرد و با یک لایه بازتابنده پوشش داده شود، خواه سخت شود، خواه حرارت داده شود یا آنیل شود و سپس می توان آن را به تنهایی یا در یک انتهای واحد شیشه عایق استفاده کرد.

زمینه های استفاده از شیشه لمینت

• نورگیرها و سایبان های شیشه ای
• سقف ، بالکن ، نرده ها و پله ها
• مهد کودک ها، مدارس و همه مکان هایی که مردم از ازدحام جمعیت می ترسند.
• تقسیمات داخلی یا پارتیشن بندی (برای خانه ها، شرکت ها و دفاتر تجاری).
• نمای ساختمانهای مسکونی و ساختمانهای بزرگ (مجتمع های تجاری ، فرودگاه ها ، هتل ها ، بیمارستان ها …).
• ساختمانهای امنیتی (وزارتخانه ها ، سفارتخانه ها …) و مکانهایی که نیاز به محافظت در برابر سرقت دارند، مانند بانکها ، موزه ها ، مکان های نگهداری اشیاء عتیقه و جواهرات

شرکت شیشه سازی رسالت گلاس با داشتن چندین سال سابقه درخشان در ساخت و تولید انواع شیشه های امنیتی میتواند به شما در ایمن شدن خانه یا محل کار شما کمک کند. این شرکت با استفاده از تجهیزات بروز و دستگاه های پیشرفته با کیفیت ترین و مرغوبترین شیشه های امنیتی را تولید و به بازار عرضه میکند. شما برای خرید شیشه امنیتی مورد نظر کافیست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید و کارشناسان بخش فروش ما اطلاعات کامل و جامعی را خدمت شما میرسانند.
رسالت گلس انواع مختلف شیشه های امنیتی با مقاومت بالا و محصولات شیشه ای تولید شده برای استفاده در معماری داخلی و خارجی (تجاری و مسکونی) را تولید می کند. شیشه رسالت گلس را در خانه ها ، دفاتر ، اتومبیل ها و برخی از مشهورترین بناهای معماری ایران مشاهده خواهید کرد. ما همچنان در ایجاد راه حل ها و محصولات جدید شیشه ای با استفاده از پیشرفته ترین فن آوری هستیم تا به مشتریان کمک کنیم.
رسالت گلس به پیشرفته ترین دستگاهای ساخت شیشه دسترسی دارد، یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیشه های مایع مغناطیسی و یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیشه های سکوریتی در ایران است. ما همزمان با کشف روندهای جدید در دنیای طراحی، حفاظت از محیط زیست و ساخت سازه هایی که زندگی مردم را بهبود می بخشد، در سطح جهانی، منطقه ای و محلی با مشتریان همکاری می کنیم.