رسالت گلاس
رسالت گلاس
رسالت گلاس
ایران - تهران

نمای کرتین وال یا شیشه نمای ساختمان
شیشه در ابتدا در معماری برای اهداف تزئینی روی دیوارها و سقف ها مورد استفاده قرار می گرفت، سپس استفاده از آن به عنوان ماده ای شفاف برای پنجره ها، در برخی معماری ها مانند معماری گوتیک و گلخانه ها توسعه یافت. سپس با شروع انقلاب صنعتی و با ظهور ساختمانهای بزرگ عمومی مانند ساختمانها تجاری و مسکونی این فکر به ذهن مهندسان خطور کرد که نمایی زیبا به ساختمانها بدهند که در مصالح، هزینه ها جانبی مانند برق صرفه جویی کنند. از طریق استفاده از شیشه کرتین وال در نما امکان ورود نور به فضاهای تاریک داخلی را فراهم کرد و سپس یک سبک بین المللی ظاهر شد.
نمای کرتین وال یک نوع شیشه برای نمای بیرونی و ظاهری ساختمان ها است که متفاوت تر از سایر شیشه های امنیتی است. این نوع شیشه از دو قسمت تشکیل میشود. یک قسمت شیشه و قسمت دیگر ساختار آلومینیومی آن میباشد.به این ساختار های آلومینیومی شیشه کرتین وال لآمل میگویند که شیشه های را بر روی آن میگذارند یعنی بار شیشه بر روی این ساختار است. ساختارهای آلومینیومی کرتیل ول را با بصورت افقی و عمودی درست میکنند.
نمای کرتین وال دارای مزیت های خوبی برای ساختمانهای بزرگ است. یکی از این ویژگی ها خوب این است که ارتعاش های ناشی از طوفان های سهمگین، زلزله را به سازه اصلی ساختمان مورد نظر انتقال میدهند، که همین باعث آسیب ندیدن نمای بیرونی ساختمان میشود. همچنین نمای کرتین وال علاوه بر شیشه اجزای دیگری همچون سنگ های نازک و پانل های فلزی رو بکار میبرند.این نکته رو باید به یاد داشته باشید که نمای کرتین وال از نمای ظاهری ساختمان محافظت میکند.نمای کرتین وال یکی از الزامات اساسی معماری مدرن است و یکی از مهمترین ابزارهای ارتباط بصری (ارتباط تصویری) بین داخل و خارج ساختمان و منبع تهویه و روشنایی طبیعی است.
رسالت گلاس ریشه در علم ساخت شیشه های سکوریتی دارد که از سال 1379 این کار را انجام می دهند. ما با استفاده از دانش و درک عمیق از علم شیمی، فیزیک و تکنیک های پیشرفته برای ساخت شیشه به کار می بریم تا نیازهای پروژه شما را برآورده کنیم و از آن فراتر برویم.

مزایا و معایب استفاده از نمای کرتین وال در نمای ساختمان ها

شیشه یکی از قدیمی ترین مواد همه کاره در ساخت و ساز است. می تواند در بسیاری از کاربردهای معماری مانند درب ، پنجره ، نما و پارتیشن داخلی استفاده شود. صنعت شیشه، خود را بعنوان ماده اساسی در زمینه ساخت و ساز تحمیل کرد و یافتن تأسیساتی که حاوی تکه های شیشه نباشد با توجه به طرحهای مختلف معماری و تزئینی بسیار دشوار است. اما مانند سایر مصالح ساختمانی این نوع شیشه مزایا و معایبی دارد.

مزایای استفاده از نمای کرتین وال در نمای ساختمان ها
شفافیت : شیشه ماده ای شفاف است که امکان عبور نور را از خود می دهد، که باعث می شود شما با دنیای خارج بصری ارتباط برقرار کنید، همچنین اجازه می دهد تا نور جریان یابد، انرژی لازم را برای ساختمان شما تأمین کند، قبض های برق را کاهش می دهد، اتاق ها را روشن می کند، زیبایی آنها را افزایش می دهد، همچنین ممکن است باعث بهتر شدن خلق و خوی ساکنان ساختمان شود.
مقاوم در برابر گرد و غبار و آب : این شیشه دارای سطح صاف و مقاومی است. بنابراین در برابر گرد و غبار، خاک و شن و ماسه مقاومت خوبی دارد و علاوه بر مقاومت در برابر آب، بر خلاف مواد دیگر به راحتی تمیز می شود.
• در بسیاری از رنگ ها موجود است : تعداد زیادی رنگ در دسترس است و می توان با ترکیب رنگ ها، نمایی استثنایی برای ساختمان مورد نظر درست کنید.
از نظر زیبایی شناسی : وقتی از شیشه در نمای خارجی استفاده می شود ، زیبایی ظاهری به ساختمان می بخشد و خانه را خلاق تر جلوه می دهد.
• در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید پایدار است که باعث دوام آن می شود و شکل یا رنگ آن را تغییر نمی ده ، یعنی بر خلاف مواد دیگر برای مدت طولانی دوام خواهد داشت.
• مقاوم در برابر زنگ زدگی
شکل گیری آسان : طراحی به تنظیمات متنوعی نیاز دارد بنابراین شیشه را می توان به قالب های مختلفی قالب زد.
• دی الکتریک
• در برابر سایش ناشی از اصطکاک با مواد دیگر بسیار مقاوم است.
• فضای داخلی بیشتری برای خانه فراهم می کند.
• صرفه جویی در مصرف برق
• وزن منشا کل را کاهش می دهد.
• پایدار در دمای بالا
• قابل استفاده مجدد و بازیافت است.
مضرات استفاده از نمای کرتین وال
• در مقایسه با سایر شیشه های معمولی گرانقیمت است.
• تحت تأثیر محلول قلیایی دچار خوردگی می شود.
• در مناطق زلزله زده ایمن نیست.
• اگر عایق بندی نشده و از کیفیت خوبی برخوردار باشد، انتقال حرارت انجام می شود یعنی در فصل های سرد و گرم سرما و گرما را به داخل میآورد.
• باید هر ساله در مناطقی که در معرض رطوبت و گرد و غبار هستند کاملاً تمیز شود.
• در بعضی از مکانها ممکن است بخشی از حریم خصوصی را ایجاد نکند.
• تابش خیره کننده یا انعکاس نور برای ساکنان ایجاد میکند.

نحوه تمیز کردن نمای شیشه ای کرتین وال
نمای خانه ها یکی از مهمترین مواردی است که به خانه شکل زیبایی می بخشد و ممکن است مواد زیادی وجود داشته باشد که نمای خانه ها را تشکیل می دهد، نمای سنگ مرمر وجود دارد ، نمای شیشه ای وجود دارد و گرانیت و نماهای ساخته شده از سرامیک و نماهای زیادی وجود دارد. به منظور حفظ شکل کلی خانه، روند تمیز کردن نمای خانه ها به دلیل ارتفاع زیاد ساختمانهایی که دارای نمای شیشه کرتین وال هستند تمیز کردن آن برای همه افراد یک مشکل محسوب می شود. استفاده از ابزارهای مناسب برای اینکه فرآیند تمیز کردن با خیال راحت انجام شود و فرد نتیجه مطلوبی را بدست آورد. این آسانترین روش در فرآیند تمیز کردن است و بنابراین بسیاری از افراد بهترین روشهای تمیز کردن شیشه نمای کرتین وال را جستجو می کنند در این مقاله ما بهترین روشها برای تمیز کردن نمای خانه های شیشه ای را ارائه خواهیم داد.

نکاتی قبل از شروع فرآیند تمیز کردن
قبل از شروع روند تمیز کردن نمای خانه هایی که از نمای کرتین وال تشکیل شده است ، اطلاعات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید از جمله:
• قرار داد بستن با یک شرکت متخصصی که در تمیز کردن نمای شیشه ای منازل یعنی این شرکت تیمی کاملاً آموزش دیده برای انجام این فرآیند داشته باشد و می تواند در حین انجام مراحل نظافت از جدیدترین ابزارها برای پاک کردن شیشه ها استفاده کند تا بهترین نتیجه را بگیرد و از خراشیدن شیشه ها جلوگیری کند.
• تمام ابزارهایی را که در طی مراحل تمیز کردن استفاده می شود، آماده کند.
• یک مایع تمیز کننده بدون مواد قلیایی به همراه داشته باشند تا در مراحل تمیز کردن از آن استفاده کنند.
• گاهی اوقات فرایند تمیز کردن نیاز به یک پله بلند دارد تا دسترسی به مکان های بلند را تسهیل کند.
• از خرید و استفاده از هرگونه مایعات تمیزکننده حاوی مواد شیمیایی به منظور محافظت از شیشه خودداری کنید.

علل کثیفی نمای شیشه ای کرتین وال منازل
آلودگی نمای خانه چیز بسیار آزار دهنده ای است که باعث می شود فرد از کل خانه احساس ناراحتی کند زیرا منظره بسیار زشتی به خانه می بخشد.این آلودگی به دلایل زیادی از جمله است:
• نمای خانه ها دائماً در معرض طوفان های گرد و غبار است.
• اتومبیل های زیادی که از خیابان ها عبور می کنند و دودهای سیاه تولید می کنند که نمای خانه ها، به ویژه نمای شیشه ای را آلوده می کند.
• وقوع برخی از خانه ها در خیابان های اصلی ، آنها را در برابر گرد و غبار و گرد و غبار مداوم آسیب پذیر می کند و هنگامی که این گرد و غبار بر روی آنها جمع می شود، ظاهر بدی به جود میآورد.

نحوه تمیز کردن نمای کرتین وال ساختمان ها

ممکن است بسیاری به دنبال روش هایی برای تمیز کردن نمای خانه ها باشند و این روش ها شامل موارد زیر است:
• می توان از مایع تمیز کننده بدون هیچگونه مواد شیمیایی استفاده کرد و آن را با کمی آب مخلوط کرد، سپس از یک پارچه نرم خشک استفاده کنید و در این محلول قرار بدید ، سپس شیشه موجود را تمیز کرد و سپس یک پارچه کاملاً خشک دیگر بر روی شیشه ای که مواد تمیز کننده بر روی آن پاشیده اید بمالونید و شیشه را زود خشک کرد تا دوباره در معرض هرگونه گرد و غبار قرار نگیرد، پس از آن می توانید از لاک شیشه استفاده کنید، زیرا نمای فوق العاده ای به شیشه می دهد و شیشه را براق تر می کند.
• استفاده از سرکه در روند تمیز کردن نمای شیشه بسیار کارآمد است، زیرا سرکه یکی از قوی ترین مواد طبیعی پاک کننده است . شما با مخلوط کردن مقداری سرکه غلیظ با مقدار کمتری آب میتوانید لکه های موجود بر روی شیشه را پاک کنید.