رسالت گلاس
رسالت گلاس
رسالت گلاس
ایران - تهران

شیشه میرال یکی دیگر از انواع مختلف شیشه های امنیتی است که دارای کاربرد فراوانی است. شرکت شیشه سازی رسالت گلاس این نوع شیشه را هم برای مشتریان خود تولید میکند. اما سوالی که در ذهنش ما خطور میکند این است که محبوبیت اینگونه محصولات از کجا ناشی می شود؟ شیشه میرال ماده ای کاملاً منحصر به فرد است. همه می‌دانند که ویژگی های استحکام آن تداعی کننده مواد دیگر است. در موارد خاص، شیشه میرال خاص می تواند حتی از فلز نیز قوی تر باشد.

از این نوع شیشه فقط برای موارد زیر استفاده می شد
• در برخی ماشین های امنیتی از این شیشه استفاده میشود. اگر در مرحله ساخت شیشه میرال عناصر خاصی به آن اضافه شود، شیشه می تواند به سرعت در برابر هر گونه ضربات زره پوش و مقاوم شود. بنابراین از چنین شیشه هایی اغلب در اتومبیل های سیاستمداران و شخصیت های مهم استفاده می شد.
• در بعضی از موسسات امنیتی و کارگاه های طلا و جواهر سازی، اغلب از درهای شیشه ای میرال استفاده می کنند.
• بیشتر بانک ها. چنین موسساتی که مبالغ زیادی را در خود ذخیره می کنند، همیشه از شیشه های امنیتی استفاده نمی کنند. این فقط در فیلم ها اتفاق می افتد که بانک ها دارای شیشه های ضد گلوله و امنیتی هستند. برخی از شعبات بزرگ که پول زیادی در آن نگهداری میشود از این نوع شیشه استفاده میشود.در بیشتر بانک های کوچک از شیشه های امنیتی معمولی استفاده میشود.
• در برخی مغازه های عتیقه یا جواهر فروشی چه در فضای باز و چه در فضای داخلی از شیشه میرال معمولاً برای ایجاد محیطی ایمن استفاده می شود. همچنین شرکتهای مختلف، انبارها و غیره از این نوع ششه ها استفاده میکنند.
از شیشه میرال اکنون تقریباً در همه جا مورد استفاده قرار میگیرد. به هر حال، آنها مزایای بسیار زیادی دارند و نه تنها در برابر آسیب های فیزیکی و مکانیکی، بلکه در برابر اسیدها، تغییرات دما و غیره نیز مقاوم هستند. در سال های اخیر، قیمت آنها بسیار مقرون به صرفه شده است به طوری که صاحبان عادی آپارتمان ها و خانه ها شروع به خرید گسترده شیشه میرال می کنند.

نحوه تولید شیشه میرال
مدت زمان طولانی ساخت شیشه میرال ناشناخته بود. اکنون بسیاری از شرکت ها شروع به تولید آن کرده اند. امروزه تقریباً هر پنجره دارای یک واحد شیشه میرال است. برای ما بسیار دشوار است که نوع شیزشه های بکار گرفته شده در ساختمان را مشخص کنیم. به خاطر امتحان كردن شيشه در شرايط واقعي به شیشه ضربه نزیند احتمال شکسته شدن ناگهانی آن وجود دارد. در هر صورت شیشه های امنیتی چندین برابر شیشه معمولی مقاوم هستند.
شیشه های امنیتی دارای مزیت های فراوانی هستند، زیرا علیرغم مقاوم بودن، چنین شیشه ای حتی از نمونه اصلی آن سبک تر است. ضخامت شیشه میرال چقدر است؟ شیشه میرال می تواند ابعاد مختلفی داشته و به صورت جداگانه خریداری شوند.
راز فناوری خاص در مقاوم بودن این شیشه ها در اختلاف دمایی است که آنرا درست میکنند. ماده اولیه برای مدت زمان طولانی گرم می شود و سپس بسیار شدید سرد می شود. این سرد شدن ناگهانی آن است که باعث ایجاد مقاومت و سختی آن می شود. با استفاده از این فناوری مشابه بود مردم قرون وسطایی سلاح های خود را درست میکردند. بدین صورت آهنگر شمشیر را در شعله ای یا کوره ای گرم کرد، به آن شکل لازم را داد و سپس آن را در سطل آب سرد میگذاشت. این آخرین مرحله ای بود که باعث استحکام فولاد شد.

تفاوت بین شیشه های معمولی و شیشه میرال:
• براحتی نمیتوان آنها را از شیشه های معمولی تشخیص داد. فقط یک استاد واقعی قادر به تعیین این موضوع است و شاید برای تشخیص دقیق حتی به ابزارهای اضافی نیاز داشته باشد.
• اگر شما با مشت به یک لیوان شیشه ای ساده بزنید، به هزاران قطعه خرد می شود. اگر این کار با شیشه های سکوریتی انجام بدید، شیشه در جای خود باقی می ماند، از هم نمی پاشد.
• شیشه های معمولی به راحتی یکپارچگی خود را از دست می دهند. نوع خرد شدن شیشه های معمولی یعنی تیز بودن آن می تواند صدمات جسمی بسیار جدی به شما وارد کند. تنها راه برای خرد نشدن شیسشه های معمولی و شیشه های امنیتی قرار دادن آن در یک قاب است. اگر شیشه سکوریتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد میتوانید آنرا بر روی یک قاب آلومینیومی قرار دهید که شکسته شدن آن غیر ممکن میشود. اگر شیشه میرال را در یک پنجره چوبی نصب کنید، شیشه ممکن است به سادگی با یک ضربه شدید بیفتد و بشکند.
خو دادن شیشه های سکوریتی باعث می شود شیشه نه تنها با دوام باشد بلکه بسیار ایمن نیز باشد. در برخی مواقع مثلا در یک موقعیت معمولی ممکن است که یک کودک به طور تصادفی شیشه پنجره ای را بشکند. این اتفاق به دلایل مختلف، مثلاً با یک توپ فوتبال اتفاق می افتد. احتمال زیاد خطری که برای کودک وجود دارد بروز بریدگی های بسیار عمیق بر روی دست پا بچه است.


شرکت شیشه سازی رسالت گلاس با داشتن چندین سال سابقه درخشان در ساخت و تولید انواع شیشه های امنیتی میتواند به شما در ایمن شدن خانه یا محل کار شما کمک کند. این شرکت با استفاده از تجهیزات بروز و دستگاه های پیشرفته با کیفیت ترین و مرغوبترین شیشه های امنیتی را تولید و به بازار عرضه میکند. شما برای خرید شیشه امنیتی مورد نظر کافیست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید و کارشناسان بخش فروش ما اطلاعات کامل و جامعی را خدمت شما میرسانند.
رسالت گلس انواع مختلف شیشه های امنیتی با مقاومت بالا و محصولات شیشه ای تولید شده برای استفاده در معماری داخلی و خارجی (تجاری و مسکونی) را تولید می کند. شیشه رسالت گلس را در خانه ها ، دفاتر ، اتومبیل ها و برخی از مشهورترین بناهای معماری ایران مشاهده خواهید کرد. ما همچنان در ایجاد راه حل ها و محصولات جدید شیشه ای با استفاده از پیشرفته ترین فن آوری هستیم تا به مشتریان کمک کنیم.
رسالت گلس به پیشرفته ترین دستگاهای ساخت شیشه دسترسی دارد، یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیشه های مایع مغناطیسی و یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیشه های سکوریتی در ایران است. ما همزمان با کشف روندهای جدید در دنیای طراحی، حفاظت از محیط زیست و ساخت سازه هایی که زندگی مردم را بهبود می بخشد، در سطح جهانی، منطقه ای و محلی با مشتریان همکاری می کنیم.

طرز تهیه شیشه میرال
آیا به دنبال بهبود عملکرد صوتی و ایمنی ساختمان محل کار یا خانه خود هستید؟ ما در این مقاله قصد داریم طریق ساخت شیشه میرال را برای شما مفصل توضیح بدهیم پس با ما همراه باشید.
شیشه میرال یا شیشه چند لایه از دو یا چند نوار شیشه ای تشکیل شده است که با استفاده از یک یا چند لایه پلاستیکی با استفاده از گرما و فشار به یکدیگر متصل می شوند. شیشه و لایه های بین لایه را می توان در انواع رنگ ها، ویژگی های عملکردی و ضخامت ها ارائه داد تا ظاهر مطلوبی را ارائه دهد و عملکرد نهایی را به منظور مطابقت با استانداردها و الزامات مربوط به کدهای ساختمانی فراهم می کند.
تولید شیشه میرال یا شیشه چند لایه با شکل دادن شیشه ذوب شده و پنهان کردن عیب این شیشه ها تا اواسط قرن بیستم تولید می شدند. در سال 1959 فرآیند تولید شیشه شناور اختراع شد و روند پرداخت را از بین برد و در نتیجه نیروی کار مورد نیاز را کاهش داد. روند تولید شیشه شناور این است که شرکت رسالت گلاس در سراسر ایران شیشه های خود را عرضه میکند.
روند تولید شیشه میرال یا شیشه چند لایه با مخلوط کردن مواد اولیه شامل 60٪ کوارتز، 20٪ سودا و سولفاتها و 20٪ سنگ آهک و دولومیت آغاز می شود. سپس همزن های عظیم این مواد را به صورت مخلوط خرد می کنند. مخلوطی که تقریباً 80٪ از این مخلوط و 20٪ از شیشه باقیمانده بازیافت شده را به داخل کوره وارد می کند و در حدود 1600 درجه سانتیگراد ذوب می شود. نتیجه آن یک شیشه سیلیکات، نترون و گچ است. پس از تصفیه مخلوط محلول، شیشه ذوب شده در یک حوضه تنظیم کننده دما قرار داده می شود و اجازه می دهد تا قبل از قرار گرفتن در یک لوله نسوز در یک حوضچه قلع مایع تا حدود 1200 درجه سانتیگراد خنک شود.
شیشه ذوب شده به طور مساوی بر روی سطح این مخزن حلبی مایع پخش می شود، زیرا با تراکم سطح و کشش خود در بالای قالب مایع “شناور” می شود، زیرا از چگالی شیشه مایع سنگین تر است. در نتیجه شیشه ذوب شده خود به راحتی و به طور مساوی شکل سطح قلع مایع را به خود می گیرد. کاهش درجه حرارت در ظرف قلع از حدود 1000 به 600 درجه سانتیگراد، جرم چسبنده شیشه ذوب شده را به یک ورق شیشه ای سفت و سخت تبدیل می کند که می تواند در پایان فرایند شناور از سطح مخزن حاوی قلع بلند شود.

خواص شیشه شیشه میرال یا شیشه چند لایه
شیشه میرال یا شیشه چند لایه
معمولی کمی رنگ مایل به سبز دارد. این رنگ عمدتا در امتداد لبه شیشه دیده می شود و ناشی از اکسید آهن موجود در مواد اولیه است. با انتخاب مواد اولیه که به شدت فاقد اکسید آهن هستند و یا با انجام یک فرآیند سفید کننده شیمیایی، مواد مذاب را می توان به یک لیوان کاملاً سفید و خنثی تبدیل کرد. رسالت گلاس این نوع شیشه ها را تولید می کند.
شیشه های رنگی را می توان با استفاده از بلوک رنگی تولید کرد. مواد افزودنی شیمیایی در این مخلوط باعث می شود در دوره های خاص تولید خط شناور شیشه های سبز ، خاکستری ، آبی ، مایل به قرمز و برنز تولید شوند. تغییر رنگ شیشه در وان به طور طبیعی به معنای کار زیاد ، هزینه های اضافی ناشی از اتلاف و تولید از دست رفته است. از این رو ، فقط برای کمپین های ویژه تولید می شود. امروزه بیشتر تولید شیشه، شیشه میرال یا شیشه چند لایه است که ضخامت آن معمولاً بین 2 تا 25 میلی متر و اندازه استاندارد آن 3.21 6 6 متر است که برای پردازش بیشتر استفاده می شود.

رنگ شیشه میرال یا شیشه چند لایه
تعاریف فیزیکی نور، انرژی و گرما با طول موج های خاص طیف الکترومغناطیسی نشان داده می شود. هرگاه طول موج به جسمی برخورد کند، طول موج معکوس شده، جذب شده و از طریق آن جسم منتقل می شود. رسالت گلاس برای کنترل طول موج هایی که منعکس، جذب و انتقال می یابند برای پاسخگویی به نیازهای عملکردی و زیبایی، پوشش هایی را روی شیشه شناور اعمال می کند.
به عنوان مثال، طراحی پوشش های شیشه ای که حرارت خورشید را محدود می کند، نیاز به کنترل اشعه های تابش خورشید به زمین دارد. پوشش های رسالت گلاس به منظور انعکاس طول موج های مادون قرمز (گرمای خورشید) و در عین حال انتقال طول موج نورهای مرئی (روز) از طریق شیشه ، طراحی شده اند.

پوشش هایی که بر روی شیشه میرال یا شیشه چند لایه گذاشته میشود
پوشش های شیشه میرال یا شیشه چند لایه، به طور عمده به دو روش تولید می شوند. یکی از آنها فرآیند تولید گاز شیمیایی است که به آن پوشش سخت نیز گفته می شود و در طول خط تولید در طول تولید شیشه شناور انجام می شود. اکسیدهای معدنی به طور دائمی روی سطح سخت می شوند و (پوشش های سخت) بسیار محکم و مقاوم هستند اما به دلیل ساختار ساده دارای ویژگی های بسیار محدودی هستند.
رسالت گلاس بر روی فرآیند پوشش دوم به نام فرآیند رسوب خلاء یا فرآیند پاشش مگنترون متمرکز شده است. فرآیند پاشش مگنترون به راحتی اکسیدهای معدنی را روی توالی روی شیشه رسوب می دهد که برای دستیابی به خصوصیات نوری و حرارتی مشخص طراحی شده است. شیشه به ابزاری برای پوشش مجهز به محفظه های خلا ارسال می شود که هر کدام به منظور اعمال لایه ای از این ماده روی شیشه طراحی شده اند.
این ماده (که یک پوشش فلزی است) که روی سطح شیشه رسوب می کند به یک الکترود با ولتاژ بالا اعمال می شود. الکترود و مواد به صورت الکتریکی از دیواره محفظه خلا جدا شده اند. یک میدان الکتریکی قوی (الکترونهای سریع) گاز پاشش، آرگون را یونیزه می کند. یونهای آرگون شتاب دار این توانایی را دارند که با برخورد به شیشه ، که به طور یکنواخت روی سطح قرار می گیرد ، ماده را از هدف متلاشی کنند.
شرکت شیشه سازی رسالت گلاس با داشتن چندین سال سابقه درخشان در ساخت و تولید انواع شیشه های امنیتی میتواند به شما در ایمن شدن خانه یا محل کار شما کمک کند. این شرکت با استفاده از تجهیزات بروز و دستگاه های پیشرفته با کیفیت ترین و مرغوبترین شیشه های امنیتی را تولید و به بازار عرضه میکند. شما برای خرید شیشه امنیتی مورد نظر کافیست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید و کارشناسان بخش فروش ما اطلاعات کامل و جامعی را خدمت شما میرسانند.

آنچه که باید در مورد شیشه میرال بدانید
شیشه میرال دارای انواع مختلفی است و به طور خاص برای اهداف مختلفی طراحی شده است. بیایید انواع شیشه میرال را باهمدیگر بررسی کنیم.
شیشه ایمنی سخت شده
شیشه ایمنی سخت شده معماری یکی از استانداردترین اشکال شیشه ایمنی موجود در بازار است. کیفیت آن باعث می شود که این ماده یک ویژگی ساختاری محکم و ایمن داشته باشد و قادر به تشکیل هر چیزی از ساختار اساسی ساختمان گرفته تا کاربردهای داخلی مانند پله های مارپیچ باشد.شیشه سخت در بسیاری از ویژگی ها قابل استفاده است. شیشه سخت شده از طریق یک فرآیند خاص گرمایش و خنک سازی سریع، سخت شده است. این به او چند ویژگی اصلی می دهد:
• شیشه معتدل تقریباً چهار تا پنج برابر شیشه معمولی یا آنیل است.
• به گونه ای طراحی شده است که اگر بخواهد آن را بشکنید، مانند شیشه های معمولی میشکند اما تیکه های کوچک آن برنده و تیز نیستند.
استفاده از شیشه سخت تقریباً محدودیتی وجود ندارد و در پروژه های متنوعی میتوان از آن استفاده کرد مانند:
• نمایشگرهای جلو مغازهای بزرگ
• ورودی های مشخص
• اجزای سازه ای طراحی مدرن ساختمان
• کابینت های منحنی شیشه ای
• پله های برقی مارپیچ
شیشه صفحه نمایش امنیتی
شیشه های صفحه نمایش امنیتی مانند محصولات BanditSheild یا BanditSheild Ultra توسط Glasshape، برای ایجاد یک محیط امن، مقاوم در برابر سارقان و آسیب ها طراحی شده اند. این نوع شیشه یک پلی اکریلیک درجه یک است که با لایه هایی از شیشه آنیل شده یا سخت شده ترکیب شده و ضخامت آن از 7.9 میلی متر تا 18 میلی متر است. این ترکیب می تواند بین 60 تا 120 ثانیه در برابر حمله با ابزار دستی متداول مانند چکش، انبردست، تبر، آجر مقاومت کند. شیشه صفحه نمایش امنیتی دارای تعدادی ویژگی برجسته است که آن را به یک محصول شیشه ای بسیار مطلوب تبدیل می کند:
• برخلاف شیشه های چند لایه معمولی، شیشه های صفحه های امنیتی با شکستن از بین نمی روند بلکه به یک صفحه محافظ که عبور از آن دشوار است تبدیل میشوند.
• به عنوان ماده ای نازک، سبک و تحریف ناچیزی ایجاد می کند و این نوع شیشه را برای نمایشگرها و پنجره ها ایده آل کرده است.
• همچنین به راحتی تمیز می شود و آن را یک وسیله مناسب برای نمایش غذا می کند.
• سطح آن بسیار صاف و مقاوم است و در برابر خراش و مارک گذاری بسیار مقاوم است.
• شیشه امنیتی دچار آسیب دیدگی نمیشود و خانه یا مغازه شما را از سرقت محافظت می کند.
این نوع شیشه کاملاً برای خرده فروشان، گالری ها یا صاحبان خانه مناسب است که می خواهند از اشیا یا ساختمان ها در برابر سرقت از نوع سرقت یا آسیب ناخواسته محافظت کنند. موارد استفاده معمول برای:
• جواهر فروشی ها
• مکان های امنیتی فرودگاه ها
• خانه های لوکس سطح بالا
• فروشگاه های مشروبات الکلی
• مراکز بازداشتی که دارای امنیتی کم هستند
• داروخانه ها

شیشه میرال
شیشه میرال یک گام فراتر از شیشه امنیتی است و برای مقاومت در برابر حمله عمدی و سرقت ها طراحی شده است در حالی دارای ظاهر شیشه معمولی است. شیشه میرال از یک ورقه شیشه ای پلی کامپوزیت با ضخامت های مختلف درست شده است.
شیشه امنیتی میرآل دارای مزیت های فراوانی است از جمله:
• به اندازه کافی قوی است که سلاح ها به راحتی از شیشه ها عبور نمیکنند.
• در صورت شکسته شدن سطح شیشه پنجره، هسته سخت داخلی شیشه میرال که از پلی کامپوزیت تشکیل شده است از افراد و اموال محافظت میکند.
• شیشه میرال می تواند به مدت پنج تا سی دقیقه در برابر حملات فیزیکی مقاومت داشته باشد.
کاربرد شیشه میرال
• زندانها
• بازداشتگاه ها
• دادگاه ها
• سلولهای زندانی پلیس
• دفاتر دولتی

شیشه ضد گلوله
این نوع شیشه مقاوم در برابر گلوله که از نام آن مشخص است. شیشه مقاوم در برابر گلوله میتواند در برابر انواع مختلف گلوله مقاومت کنید. شیشه ضد گلوله برای استفاده در مناطقی که خطر بالایی دارند و یا تهدید اسلحه گرم رایج است، مناسب است.
شیشه ضد گلوله از یک ورقه شیشه ای پلی کامپوزیت درست شده است و به صورت سفارشی ساخته می میشود تا سطح محافظت مشخص شده مشتری را برآورده کند. می تواند برای محافظت از مناطق مهم عملیاتی ساختمانها، وسایل نقلیه زمینی و حتی شناورهای دریایی نصب شود. با این حال باید در سیستم قاب بالستیک تایید شده نصب شود.
شیشه ضد گلوله دارای ویژگی های زیر است:
• این شیشه علاوه بر محافظت در برابر موشک بالستیک، در برابر حمله مداوم متجاوزانی که دارای سلاح های اتوماتیک هستند با سلاح های دستی ساده تا 60 دقیقه نیز مقاومت می کند.
• در داخل آن یک صفحه اسپال پلی کامپوزیت بکار برده شده است تا از پرتاب شدن قطعات شیشه از پشت صفحه در صورت حمله جلوگیری کند.
• شیشه ضد گلوله سبک است و نمای ظاهری شیشه ای معمولی دارد.
با توجه به ویژگی های کلیدی این نوع شیشه، شیشه مقاوم در برابر گلوله به طور معمول در موارد زیر استفاده می شود:
• سفارتخانه ها
• دادگاه ها
• بانک ها
• وسایل نقلیه زرهی
• خانه های VIP

شیشه سلیکون
شیشه سیکلون شامل طیف وسیعی از محصولات است که برای محافظت از ساختمان ها، محتویات و افراد در برابر حوادث مخرب آب هوایی طراحی شده است. این نوع شیشه برای محافظت ساختمان شما در برابر گردباد، طوفان، شرایط شدید طوفانی و بادهای با سرعت زیاد سرعت که همه تهدیدی جدی برای ساختمانها و جان انسان ها هستند طراحی شده است. شیشه سیکلون شما را از تغییرات شدید آب و هوا محافظت می کند.کارخانجات شیشه ساز از یک ورقه درجه بالا با فرمولاسیون ویژه در فرآیند تولید آن استفاده می کنند.
این نوع شیشه ها دارای ویژگی های اصلی زیر هستند:
• قبل از شکستن می تواند تا پنج برابر سرعت نرمال خود منبسط و منقبض شود و حداکثر محافظت را در برابر آوارهای ناشی از باد ایجاد کند.
• در صورت آسیب دیدگی شیشه بر اثر طوفان شکسته نمیشود
• در صورت خرد شدن، شیشه درون لایه پلی کلیمر باقی می ماند و از ریخته شدن خرده شیشه در اتاق جلوگیری می کند.