رسالت گلاس
رسالت گلاس
رسالت گلاس
ایران - تهران

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت چیست؟ این نوع شیشه یکی از انواع مختلف شیشه های نشکن است که در برابر ضربات و حرارت بیش از حد بسیار مقاوم است. بدین معنی شما نمیتوانید شیشه سکوریت را با چکش، آجر یا سایر احسام تیز و سنگین بشکنید چون دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. برخی مردم باور نمیکنند که چنین شیشه هایی وجود دارد اما در واقعیت این نوع شیشه ها وجود دارد و بیشتر مکانهایی که نیاز به امنیت بالایی دارند استفاده میشود. شرکت شیشه سازی ما میتواند انواع مختلف شیشه سکوریت را با ضخامت‌های مختلف تولید کند برای مشتریان و خریداران که در هر نقطه ایران باشد ارسال کند.

مزیت های شیشه های سکوریت:
• این نوع شیشه ها در صورت شکسته شدن مانند شیشه های معمولی نمیشکنند یعنی تکه های آن برنده و تیز نیستند و براحی میتوان با دست تکه های شکسته شده آنرا جمع کرد.
• این نوع شیشه ها از لحاظ مقاوم بودن و نشکن بودن نسبت به سایر شیشه های معمولی دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و براحتی شکسته نمیشوند.
• از شیشه های سکوریت به دلیل داشتن مقاومت بسیار بالا در ساختمانهای بزرگ لوکس، مکانهای امنیتی، فروشگاهایی بزرگ، جواهرسازیهای بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.
• یکی از مزیت های این نوع شیشه ها این است که بعد از شکسته شدن هیچ آسیبی به کسی وارد نمیکند.
• از این نوع شیشه ها برای نمای ساختمانهای بزرگ اداری و مسکونی بزرگ استفاده میشود.
• همچنین از این نوع شیشه در دیگر صنایع مانند کارخانجات تولید خودرو استفاده میشود
شاید شما در برخی فلیمها و یا با رفتن به مکانهایی برخی ساختمانها رو دیده اید که کف آن از شیشه درست شده است و با خود فکر میکنید آیا این شیشه نمیشکند. این نوع شیشه ها غیر قابل شکستن هستند که به این نوع شیشه ها شیشه نشکن کف گفته میشود و برای نصب این نوع شیشه ها در کف باید کسانی که در این کار تجربه لازم را دارا میباشند استفاده کرد چون در صورت نصب نامناسب باعث ضرر مالی و جانی جبران ناپذیر میشود.
نحوه ساخت شیشه سکوریت:
تولید و ساخت شیشه های سکوریت طبق مراحل زیر انجام خواهد گرفت
• برای ساخت شیشه های سکوریت باید فرایند حرارتی بر روی شیشه ها صورت بگیرد که این فرایند یعنی گرم کردن شیشه در کوره مخصوص با درجه ۷۰۰ سانتیگراد میباشد.
• بعد از فرایند حرارتی باید شیشه ها را در ابعادی که در نظر داریم برش دهیم.
• بعد از اینکه شیشه رو گرم کردن با دمیدن هوای سرد بر روی شیشه هر دو طرف شیشه سرد میشود.
• زمانی که شیشه های سکوریت را سرد میکنند لایه خارجی آن سریعتر از لایه های داخلی آن سرد میشود که همین کار باعث مقاوم شدن این نوع شیشه میشود.

کاربرد شیشه های سکوریت
از شیشه های سکوریت در ساختمانهایی که دارای نماهای شیشه‌ای، نمای شیشه ای کرتین وال، نمای شیشه‌ای اسپایدری، نمای شیشه‌ای لامل هستند نیز استفاده خواهد شد. رایجترین نوع شیشه های نشکنی که استفاده میکنند، شیشه سکوریت است که دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و حرارت زیاد است. با پیشرفت علم و فناوری ها تکنولوژی از این شیشه سکوریت در صفحات ال سی دی گوشی های همراه هم استفاده خواهد شد. همین طور چند مورد از وسائلی که شیشه سکوریت در آن بکار میبرند را ا نام می بریم:

  1. در شیشه های دستگاهای (ATM) یا عابربانکها مورد استفاده قرار میگیرد
  2. در ال سی دی تلویزیون ها، موبایلها،
  3. در میز تلویزیون ال سی دی ها استفاده میشود
  4. در برخی شیشه های عینک آفتابی و عینک رفلکس
  5. در شیشه های ظروف نشکن
  6. در شیشه های آکواریوم های بزرگ و کوچک خانگی
  7. در برخی شیشه های خودروهای امنیتی
  8. در برخی لوازم آشپزخانه (اجاق گاز، یخچال، درب قابلمه، هود، مایکروفر)
  9. در بیشتر خانه های لوکس وی آی پی
  10. حمام ها
  11. بالکن ها
  12. استخرهای مدرن در پنت هاوس ها
    شیشه ایمنی چند لایه :
    این نوع شیشه ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، شامل دو صفحه نازک شیشه ای، هر کدام دارای حدود 3 میلی متر ضخامت، با یک ورق الاستیک غیر شکننده. در هنگام ساخت این شیشه پلاستیک و شیشه شسته می شوند و یک چسب روی شیشه اعمال می شود (نه همیشه، بلکه فقط در صورت لزوم). ورق شیشه و پلاستیک تحت حرارت متوسط فشار داده می شود تا لبه های آن پر شود. سپس شیشه در اتوکلاو تحت دمای متوسط و فشارهای هیدرولیکی قرار می گیرد، تا یک تماس یکپارچه برای کل لایه بین لایه حاصل شود و سپس می توان انتهای لایه بین لایه را با یک ترکیب ضد آب پرچ کرد.
    شیشه ای که در ساخت شیشه های ایمنی لمینت استفاده می شود همان ویژگی های فیزیکی شیشه های معمولی را دارد و بنابراین ویژگی های ایمنی فقط به توانایی لایه های پلاستیکی در حفظ قطعات ناشی از شکستگی تصادفی شیشه بستگی دارد. اولین ماده پلاستیکی مورد استفاده تجاری ، نیترات سلولز بود که با سلولز استات جایگزین شد. در عمل امروزه از پلی وینیل بوتیرال در انواع عینک های ایمنی لمینتی استفاده می شود. این ماده وینیل پلاستیکی نسبت به استات سلولز انعطاف پذیرتر است، زیرا تحت تأثیر تنش های نسبتاً کم تا حد کشش کشیده می شود و پس از آن شکست آن به یک فشار اضافی اضافی نیاز دارد. تحت هر شرایط استفاده شفاف و بی رنگ باقی می ماند، بنابراین تحت تأثیر نور خورشید قرار نمی گیرد و برای ساخت آن نیازی به ترکیب چسب یا ضد آب نیست.

admin

کسب و کار یک سازمان است که برای فراهم کردن کالا و یا خدمات به مشتری ایجاد شده‌است. کسب و کار در اقتصاد سرمایه‌داری حکم‌فرماست، بیشتر کسب و کارها که مالک آن‌ها بخش خصوصی است برای این ایجاد شده‌اند که سود ساز باشند و دارایی صاحب‌شان را بیشتر کنند.

2 پاسخ به “شیشه سکوریت”

  1. پیمان جلیلی گفت:

    عالی

  2. پیمان جلیلی گفت:

    خیلی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *